Kraj

Marzec miesiącem największej irytacji reklamą u widzów

Według wyników badania WIR prowadzonego przez OMG Metrics od lutego 2009 r.
 w marcu br. Wskaźnik Irytacji Reklamą osiągnął najwyższą...

Według wyników badania WIR prowadzonego przez OMG Metrics od lutego 2009 r.
 w marcu br. Wskaźnik Irytacji Reklamą osiągnął najwyższą średnią wartość
 od początku prowadzenia badania – 5,94. W ciągu ponad roku pytanie o stopień irytacji reklamą zadano już prawie 20 tys. unikatowych respondentów. Najnowsza analiza obejmuje okres od wakacji 2009 r. do 21 marca 2010 r.

W dynamice zmian Wskaźnika Irytacji Reklamą zwracają uwagę nieco niższy poziom 
i względna stabilizacja wskaźnika w okresie wakacji letnich. Od połowy lipca do końca września 2009 r. WIR utrzymywał wartości poniżej średniej i nie podlegał tak dużym wahaniom jak w pozostałych miesiącach. Po okresie wakacji badanie pokazuje natychmiastowy wzrost WIR, który ze średniego poziomu 5,4 we wrześniu skoczył aż do 5,65 w październiku 2009 r. Ta zmiana była poprzedzona stopniowym wzrostem zarówno średniego czasu oglądania telewizji,
 jak i liczby emitowanych spotów. Na podstawie wyników WIR okazuje się, że nie zawsze obiektywna częstość kontaktów z reklamą idzie w parze z podwyższonym poziomem irytacji reklamami u odbiorców. Przykład stanowią grudzień ’09 i styczeń ’10, kiedy to odnotowano wyraźny spadek poziomu WIR.

W marcu 2010 r. Wskaźnik Irytacji Reklamą osiągnął najwyższą
 z dotychczasowych średnią wartość równą 5,94 – aż 38 proc. respondentów oceniło swoje zdenerwowanie reklamami jako bardzo wysokie (oceny 8-10 na skali 10-stopniowej). (AMS)