Kraj

GIF ma zastrzeżenia do reklam trzech leków

Główny Inspektor Farmaceutyczny ma zastrzeżenia do reklam trzech leków. Spółce Cowit nakazał natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy produktu...

Główny Inspektor Farmaceutyczny ma zastrzeżenia do reklam trzech leków. Spółce Cowit nakazał natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z przepisami reklamy produktu Prolipid (reklamy w prasie). Zdaniem GIF reklama nie zawiera wszystkich wymaganych prawem informacji m.in. o substancji czynnej wchodzącej w skład leku.

Z kolei spółka Boiron ma zaprzestać reklamowania w telewizji leku Drosetux. Chodzi o plansze sponsorskie, które zdaniem GIF nie są zgodne z przepisami, bo bezpośrednio wskazują na produkt, zaznajamiają z właściwościami leku, a nie kształtują wizerunku rynkowego sponsora, a to jest główne zadanie sponsoringu w myśl ustawy o RTV. Inspektoratowi nie podoba się też reklama leków: Ketonal, Ketonal Forte i Ketonal Duo (producent Sandoz) kierowana do lekarzy i farmaceutów. Chodzi o folder tych leków, który zdaniem GIF może wprowadzać w błąd, bo w sposób niewłaściwy pisze o działaniach niepożądanych.

Producenci leków mają 14 dni od chwili doręczenia decyzji GIF na złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Od początku tego roku GIF wydał 20 decyzji nakazujących natychmiastowe wstrzymanie reklam. (PM)