Kraj

Oriaq analizuje internet mobilny w ramach projektu "Mobilność 2010" dla Polkomtela

Firma badawcza Oriaq wchodząca w skład grupy IQS zakończyła realizację projektu badawczego "Mobilność 2010" na zlecenie firmy Polkomtel, właściciela sieci...

Firma badawcza Oriaq wchodząca w skład grupy IQS zakończyła realizację projektu badawczego “Mobilność 2010” na zlecenie firmy Polkomtel, właściciela sieci Plus. Autorem badania jest dr Krzysztof Krejtz z Instytutu Społecznej Psychologii Internetu i Komunikacji SWPS i jednocześnie prezes firmy Oriaq.

– Celem projektu była analiza i opis wpływu internetu mobilnego na jakość życia polskich internautów. Chcieliśmy stworzyć coś na kształt obrazu “mobilnych” poprzez znalezienie odpowiedzi na kluczowe pytania typu: na ile oswoiliśmy się z internetem i nie potrafimy bez niego żyć, w czym nam pomaga, w jaki sposób z niego korzystamy – mówi Krejtz.

Badanie przeprowadzono wielopłaszczyznowo – obejmowało zarówno część jakościową (indywidualne wywiady pogłębione), jak i próbę ilościową (ankieta przeprowadzona na grupie ponad 1000 osób pokrywająca się z obrazem populacji internautów w Polsce i dodatkowy tzw. boost na grupie ponad 100 użytkowników popularnych mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Wykop, oraz portali poświęconych tematyce internetu mobilnego).

– Z badania wynika, że internet stał się naszym życiem – korzystamy z niego w domu, w pracy i na urlopie. Internet mobilny traktujemy już nie tylko jako nowinkę technologiczną, ale przede wszystkim jako wyraz naszej niezależności, dającej nam poczucie wolności i kontroli nad różnymi aspektami naszego życia codziennego – w obszarze zawodowym, rodzinnym czy towarzyskim – uważa Krejtz. (JP)