M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

NetSprint.pl planuje dalszą ekspansję na kraje Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej

Serwis Dzienny | 31 marca 2010, 06:45

Firma NetSprint.pl, właściciel m.in. wyszukiwarki internetowej i sieci reklam kontekstowych Adkontekst, chce w tym roku utrzymać ubiegłoroczne, 34-procentowe tempo wzrostu....

Firma NetSprint.pl, właściciel m.in. wyszukiwarki internetowej i sieci reklam kontekstowych Adkontekst, chce w tym roku utrzymać ubiegłoroczne, 34-procentowe tempo wzrostu. Spółka skupi się na tworzeniu nowych produktów oraz dalszej ekspansji na rynki europejskie.

- W tym roku będziemy nadal koncentrować się na Skandynawii i krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Ponadto na bazie wyników naszej obecności na targach CeBIT, mamy nadzieję zaistnieć również w Niemczech. Bylibyśmy bardzo zadowoleni, gdyby w 2010 roku udało nam się utrzymać tempo wzrostu z ubiegłego roku. Naszym celem jest osiągnięcie do 2012 roku pozycji jednego z największych europejskich dostawców rozwiązań do przeszukiwania, zarządzania i monetyzowania treści - mówi Artur Banach, prezes zarządu NetSprint.pl.

W 2009 roku firma uzyskała przychody na poziomie 13,1 mln zł, co oznacza 34-proc. wzrost w porównaniu z 2008 rokiem (9,7 mln zł). Wzrost był możliwy m.in. dzięki szybkiemu rozszerzaniu działalności firmy poza Polską.

Spółka kontynuowała rozpoczętą na początku 2008 roku strategię zakładającą koncentrację na rozwiązaniach dla biznesu oraz dostosowanie wszystkich produktów do wdrożeń w wielu wersjach językowych.

NetSprint pozyskał nowych klientów w Danii, Norwegii, Bułgarii i na Ukrainie, co oznacza, że firma jest już obecna ze swoimi rozwiązaniami w siedmiu krajach europejskich (oprócz tego na Litwie i Łotwie).

Przedstawiciele spółki zapewniają, że w 2009 roku firma zwiększyła przychody we wszystkich obszarach swojej działalności. Np. zasięg sieci reklamowej Adkontekst wzrósł z 11,5 mln do prawie 16 mln realnych użytkowników. Oznacza to - podaje firma - że reklamy emitowane w tej sieci docierają do 91,8 proc. użytkowników internetu w Polsce (wzrost zasięgu sieci jest efektem pozyskania takich wydawców, jak : portal Interia.pl, serwisów należących do Grupy O2.pl, Infor PL SA, Media Regionalne, Presspublika, Polskapresse, Axel Springer Polska, Edipresse i G+J.

NetSprint.pl osiągnął wzrost również dzięki m.in. takim produktom jak Information Access Platform (służy do kompleksowego przeszukiwania i kontekstowej prezentacji treści, co poprawia monetyzację archiwów, zwiększa liczbę użytkowników portali i ich lojalność) i NewsPoint UGC (system monitorowania blogów i forów; obecnie rozwiązanie monitoruje już 172 tys. blogów i 915 tys. forów oraz porównywarki cen, a wkrótce wprowadzi monitoring mikroblogów). (TWI)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,