Kraj

BROWAR BROK WSPIERA SPRZEDAŻ COOLERA KAMPANIĄ ATL

Browar Brok rozpoczął ogólnopolską wizerunkową kampanię reklamową piwa Cooler pomimo wcześniejszych informacji, że w tym roku marka ta nie będzie...

Browar Brok rozpoczął ogólnopolską wizerunkową kampanię reklamową piwa Cooler pomimo wcześniejszych informacji, że w tym roku marka ta nie będzie wspierana działaniami ATL (“MiMP” nr13). “Decyzja o rozpoczęciu kampanii Coolera oraz zmianie opakowania zapadła po analizie sprzedaży piwa Redds Kompanii Piwowarskiej SA, które w segmencie piw smakowych jest największym konkurentem dla naszej marki. W tym roku zdobyło kolejne 30 proc. rynku” – powiedział Artur Olejniczak, marketing service manager Browaru Brok. Obecnie piwo Redds posiada już 50 proc. rynku piw smakowych, podczas gdy w ub.r. 80 proc. tego segmentu piwnego należało do Coolera (źródło: Browar Brok). Kampania telewizyjna Coolera rozpoczęła się 15 lipca br. i potrwa przez dwa tygodnie. Następnie 1 sierpnia br. rozpocznie się miesięczna kampania reklamy zewnętrznej. Od strony strategii i kreacji kampania została opracowana przez agencję reklamową BrandStorm, która rozpoczęła współpracę z Browarem Brok w czerwcu br. (bez przetargu obsługuje budżety marek Cooler i Brok). Telewizję do kampanii zaplanował i kupił dom mediowy Star Media, współpracujący z agencją BrandStorm na stałe w zakresie obsługi budżetów mediowych. Nośniki reklamy zewnętrznej na potrzeby kampanii browar zakupił we własnym zakresie. Kampania będzie również przebiegać w prasie handlowej. Budżet kampanii nie został ujawniony. Producent wprowadził na rynek nowe opakowanie piwa Cooler- niebieską butelkę o poj. 0,33 l. Głównym bohaterem spotu Coolera jest, podobnie jak w emitowanych w 2000 r., aktor Cezary Pazura, z którym Browar Brok przedłużył w tym roku kontrakt. W ub.r. budżet kreatywny piwa Cooler obsługiwany był przez agencję TJ Partner. W tym okresie browar przeznaczył na reklamę Coolera 5 mln zł (źródło: Expert Monitor oraz Media Watch). Obecnie nieznane są jeszcze wyniki przetargu, jaki Browar Brok ogłosił na obsługę reklamową innych marek ze swojego portfolio (piwa Grolsch, Holsten, Bud). W przetargu tym bierze również udział agencja BrandStorm. (PR)