Artykuły weekendowe

Finał „Zagubionych” - spot za prawie milion

Marketerzy chcą być obecni za wszelką cenę w stacji ABC podczas emisji ostatniego odcinka serialu „Zagubieni”.

Z informacji pochodzących z domów mediowych wynika, że cena 30-sekundowego spotu wynosi obecnie blisko 900 tys. dolarów. Przedstawiciele stacji nie chcą komentować tych informacji. W trakcie nadawania ostatniej serii „Zagubionych” średni koszt jednego spotu wyniósł 213 563 dol. Ostatni odcinek zostanie nadany 23 maja br. Jego emisja będzie częścią trzygodzinnego bloku programowego poświęconego serialowi.

Reklamy wokół finałowego odcinka serialu „MASH” kosztowały w 1983 r. w stacji CBS ok. 450 tys. dol. Kilkanaście lat później, w 1998 r., za spot wyemitowany przy ostatnim odcinku „Seinfelda” reklamodawcy płacili od 1,4 do 1,8 mln dol. Rekord padł w 2004 r. przy okazji zakończenia nadawania serialu „Przyjaciele”, gdzie ceny jednej reklamy wahały się od 1,5 do 2,3 mln dol. W 2005 r. cena 30-sekundowego spotu przy ostatnim odcinku serialu „Wszyscy kochają Raymonda” wyniosła 1,3 mln dol., a rok później przy odcinku serialu „Today” już tylko 110 tys. dol.

(na podstawie „Advertising Age”)

Tagi