Zagranica

Bebo pod młotek

AOL chce sprzedać lub zamknąć serwis społecznościowy Bebo.

Koncern AOL chce sprzedać albo zamknąć serwis społecznościowy Bebo, który kupił w maju 2008 roku za 850 mln dolarów.
Firma poinformowała, że Bebo jest malejącym biznesem i wymaga dużych inwestycji, żeby konkurować na rynku serwisów społecznościowych, a obecnie AOL nie jest w stanie go wspierać. Koncern podkreślił, że na rynku, na którym jest bardzo silna konkurencja, to skala serwisu definiuje sukces. Tymczasem Bebo przez ostatni rok stracił 45 proc. użytkowników i teraz ma ich 12,8 mln. Najwięcej w swojej ojczyźnie, czyli w Wielkiej Brytanii – 11 mln.
Wg danych ComScore największym serwisem społecznościowym na świecie jest Facebook, który w lutym br. odwiedziło 462 mln unikalnych użytkowników. W przypadku MySpace było to ok. 110 mln, a Twittera – 69,5 mln.
W 2009 roku AOL ogłosił, że chce zredukować zatrudnienie o jedną trzecią w skali globalnej i dzięki temu przyciąć koszty o ok. 200 mln dolarów. (“BrandRepublic”)