Zagranica

Będą wzrosty w reklamie

ZenithOptimedia: w 2010 r. globalne wydatki na reklamę wzrosną o 2,2 proc.

Agencja ZenithOptimedia prognozuje, że w 2010 r. globalne wydatki reklamowe wzrosną o 2,2 proc., do poziomu 456 mld dol.
Tym samym Zenith koryguje swoje wcześniejsze prognozy z grudnia 2009 r. Wówczas mówił o wzroście wydatków na poziomie 0,9 proc.
Rynki rozwinięte – Ameryka Północna i Europa Zachodnia – w 2009 r. zanotowały spadek na poziomie 12,1 proc. W 2010 r. będzie można mówić o stabilizacji – spadek będzie już tylko na poziomie 0,8 proc.
Wydatki w Europie Środkowo-Wschodniej wzrosną o 5,7 proc., a na Bliskim Wschodzie – o 4,7 proc. Region Azji i Pacyfiku wzrośnie o 10 proc. (z wyłączeniem Japonii).
Zdaniem ZenithOptimedia udział internetu w globalnych budżetach reklamowych w 2009 r. wyniósł już 12,6 proc. W 2009 r. spadały budżety telewizyjne, ale wzrósł udział tego medium w torcie reklamowym z 38,1 proc. (2008 r.) do 39,4 proc. W 2012 r. będzie to 40,6 proc. Długoterminowe prognozy Zenitha przewidują, że w 2011 r. globalne wydatki reklamowe wzrosną o 4,1 proc., a w 2012 r. o 5,3 proc. (WARC News)