Kraj

Krok milowy Motoroli

Motorola powalczy o polskiego konsumenta, rusza z wiosenną kampanią Milestone.

Motorola Polska wprowadza na rynek swój flagowy model telefonu komórkowego na I połowę roku o nazwie Milestone (ang. kamień milowy). Do końca kwietnia będzie on oferowany na wyłączność tylko w sieci komórkowej Play (P4).
Amerykański producent, który także na polskim rynku przez lata był jednym z wiodących sprzedawców telefonów, w ciągu ostatnich dwóch lat notował ogromne spadki sprzedaży, tak że na naszym rynku wypadł z czołówki liczących się graczy.
Małgorzata Matusiewicz, szefowa marketingu polskiego oddziału Motoroli, nie ukrywa, że wprowadzenie Milestone ma być początkiem ofensywy, która ma doprowadzić do odbudowania pozycji tej marki na rynku. – Nie zależy nam jednak na budowaniu market share’u za wszelką cenę – zastrzega. – Będziemy promowali te modele, które pozwolą firmie wypracować rentowność i zyski.
Z okazji debiutu Milestone Play i Motorola przygotowały wspólną kampanię reklamową (obejmującą także telewizję), którą zrealizowały agencja reklamowa Brain oraz dom mediowy MediaCom Warszawa.
Osobno Motorola przygotowała wsparcie launchu Milestone w internecie.
Motorola Milestone to telefon komórkowy z systemem operacyjnym Android (Google) typu slider, z wysuwaną klawiaturą QWERTY, 3,7-calowym ekranem dotykowym (16:9), aparatem fotograficznym 5 mln pikseli, GPS, w pełni multimedialny, internetowy i umożliwiający pobieranie i instalowanie dodatkowych aplikacji ze sklepu internetowego Android Market.
– To nasza najważniejsza premiera na pierwszą połowę roku i niejako sygnał dla naszych partnerów i dla rynku, że chcemy walczyć o odzyskanie pozycji – deklaruje Małgorzata Matusiewicz.
Na tegorocznym Światowym Kongresie GSM w Barcelonie (15-17 lutego) Motorola zaprezentowała szereg nowych modeli telefonów (m.in. model QUENCH również z dużym, dotykowym ekranem i systemem Android), z których część wejdzie zapewne na nasz rynek w drugiej połowie tego roku. Nie wiadomo, jak wysoki budżet marketingowy zarezerwowano na 2010 r.