Kraj

TP broni się przed odpływem klientów

TP zareklamuje tańszą Neostradę w najwyższych szybkościach.

Telekomunikacja Polska SA obniża znacząco – od 27 do 43 proc. – ceny szerokopasmowego dostępu do internetu pod marką neostrada – w najwyższych przepustowościach, tj. 6, 10 i 20 Mb/s.

Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej SA przyznaje, że w ostatnim okresie to konkurenci TP (głównie operatorzy kablowi w dużych miastach i inni operatorzy stacjonarni z Netią na czele) odbierali TP klientów internetowych.
Obniżkę cen w najwyższych opcjach neostrady TP SA traktuje więc jako obronę przed odpływem abonentów do konkurencji i próbę konwersji klientów korzystających z niższych przepustowości (np. 512 kb/s czy 1 lub 2 Mb/s) na wyższe opcje, co, w dłuższym okresie, ma pozwolić operatorowi zwiększyć ARPU (przychód z abonenta), także poprzez dosprzedaż innych usług (np. telewizji IPTV, VoD) w oparciu o szybsze łącza.
Prezes TP nie ukrywał, że obniżka cen wiąże się także z porozumieniem zawartym przez b. operatora narodowego z regulatorem rynku telekomunikacyjnego (Urząd Komunikacji Elektronicznej) i przyjętym na jego bazie planem inwestycyjnym przewidującym, że TP wybuduje 1,2 mln nowych łączy, z których ponad 1 mln będzie miało przepustowość powyżej 6 Mb/s.
– Inwestycje w wyższe przepustowości to realizacja naszej strategii, a celem tych działań, także obniżki cen, jest utrzymanie naszego obecnego ok. 40-proc. udziału w rynku – deklaruje prezes Witucki.
Od poniedziałku 12 kwietnia br. TP wystartuje z nową kampanią reklamową (szeroki mix mediów), w której będzie reklamowała ofertę Neostrady w najwyższej szybkości 20 Mb/s, w promocyjnej cenie (przy umowie na 2 lata – przez pół roku abonament za 1 zł, a przez kolejne 1,5 roku – 109,9 zł).
Kreację przygotowała agencja reklamowa Publicis, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Mediaedge:cia.
TP SA liczy, że w ciągu 2 miesięcy porozumie się z UKE w sprawie nowej metody kalkulacji kosztów szerokopasmowego internetu (to ważne, bowiem oferta hurtowa TP ma przełożenie na ceny konkurencji TP, korzystającej z jej łączy) i jeśli to nastąpi, to jeszcze przed wakacjami lub we wrześniu TP wprowadzi obniżki w cenniku także dla ofert niższych opcji neostrady (1 i 2 Mb/s).
Na koniec ub.r. Telekomunikacja Polska SA miała 2,65 mln klientów usług szerokopasmowego internetu, w ciągu ub.r. ich liczba wzrosła o 8,4 proc. (MB)