Kraj

Boehringer skarży na Aflofarm

Komisja Etyki Reklamy nakazuje Aflofarmowi zmienić spot reklamowy.

Komisja Etyki Reklamy działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy uznała, że w reklamie telewizyjnej leku Vicard firmy Aflofarm Farmacja Polska powinna zostać wprowadzona zmiana, tak aby reklama nie naruszała norm kodeksu etyki reklamy.

Decyzja komisji to efekt skargi wniesionej przez Boehringer Ingelheim Marketing. W reklamie wykorzystano m.in. hasło reklamowe “Vicard jako jedyny wspomaga kondycję fizyczną i koncentrację”. Zdaniem skarżącego reklama Aflofarmu nadużywa zaufania odbiorcy i wprowadza w błąd.

Komisja Etyki Reklamy uznała również, że reklama Vicardu wprowadza w błąd i że takie działanie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, dlatego z hasła należy usunąć zwrot “jako jedyny”.
Do czasu zamknięcia tego wydania serwisu Aflofarm nie skomentował sprawy i nie zadeklarował, czy będzie się odwoływał. Ma na to 10 dni od daty doręczenia uchwały Komisji Etyki Reklamy.