Przetargi

Zmiana, ale nie na T-Mobile

PTC zaprosiła artystów grafików oraz profesjonalne pracownie graficzne do przygotowania projektów zmian swojego logo.

Zmiana, ale nie na T-Mobile
Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci komórkowej Era, planuje modyfikację logo swojej marki. Operator ogłosił dwa konkursy – jeden dla studentów, absolwentów oraz wykładowców Akademii Sztuk Pięknych, w którym nagrodą główną jest 16,6 tys. zł, i drugi – skierowany do profesjonalnych pracowni graficznych, designerskich (wysokość wynagrodzenia nie została ujawniona).

Oba konkursy mają być rozstrzygnięte pod koniec maja lub w czerwcu.

Logo Ery od 1996 r. przechodziło niewielkie, raczej kosmetyczne zmiany. Operatorowi zależy, by zmodyfikowane logo odzwierciedlało markę Era jako młodą, gotową na zmiany, przyjazną, bliską i „optymistyczną”. Logotyp ma mieć otwarty charakter, musi mieć możliwość samodzielnego funkcjonowania (symbol, znak graficzny, który będzie rozpoznawalny bez nazwy), pożądany jest efekt 3D, przestrzenności, zachowany ma być kolor niebieski, ale może być bez granatowego, za to może pojawić się inny kolor.

Przedstawiciele operatora nie informują, czy modyfikacja logo jest przesądzona ani jaki jest szacowany koszt przeprowadzenia takiego projektu (zmian w materiałach promocyjnych, obrandowania salonów i punktów sprzedaży etc.).

Natomiast na pytanie: „Czy oznacza to rezygnację z planów zmiany marki Era na T-Mobile?”, Agata Borowska z departamentu komunikacji korporacyjnej PTC odpowiada: – Na ten rok rebranding nie jest planowany. Inwestujemy w markę Era.

Zmiana, ale nie na T-Mobile

Na zdjęciach: powyżej aktualne logo Ery; poniżej – historyczne, pierwsze logo sieci.