Kraj

Media w obliczu tragedii narodowej

Wszystkie główne polskie media w związku z sobotnią tragedią pod Smoleńskiem zmieniły swoje ramówki; zawieszono bloki reklamowe.

Niemal wszystkie polskie media w związku z sobotnią katastrofą samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem, w której zginęło 96 Polaków, i ogłoszoną tygodniową żałobą narodową zmieniły swoje ramówki.

Z anten radiowych i stacji telewizyjnych zdjęto do odwołania wszystkie programy, zastępując je relacjami z ostatnich wydarzeń. Wszystkie kanały TVN nadają jeden wspólny program tworzony przez dziennikarzy TVN i TVN24. Analogicznie wyglądają ujednolicone ramówki wszystkich anten Telewizji Polskiej. Wspólny program w weekend nadawały także stacje Polsatu (m.in.: Polsat News, Polsat i Polsat 2 oraz TV4).

Swoje ramówki do sobotnich wydarzeń dostosowały również stacje radiowe. Wszystkie stacje Grupy RMF (RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic), rozgłośnie Polskiego Radia, stacje Eurozetu (m.in. Radio Zet, Chilli Zet), Grupy Radiowej “Time” (m.in. Eska, Eska Rock) oraz Grupy Radiowej Agory (Tok FM, Roxy FM, Złote Przeboje) zdjęły z anten stałe pozycje programowe. Zastąpiono je nadawanymi niemal bez przerwy serwisami informacyjnymi, wywiadami z zaproszonymi gośćmi i stonowaną spokojną muzyką.

Ze wszystkich polskich telewizji oraz rozgłośni radiowych do odwołania zawieszono emisję spotów reklamowych. Dotyczy to także portali internetowych (m.in. Wirtualna Polska, Onet.pl, Interia.pl, Gazeta.pl), które w ostatnich dwóch dniach zostały zdominowane przez materiały na temat sobotniej tragedii.

W weekend ukazały się też specjalne, poświęcone tragedii pod Smoleńskiem wydania największych polskich dzienników, m.in.: “Rzeczpospolitej”, “Gazety Wyborczej”, “Dziennika Gazety Prawnej” czy “Polski”.