Kraj

„Czterej pancerni...” i inne transakcje na MIPTV

Tako Media kupiło prawa do formatu All3Media International, a TVP sprzedaje animacje do Portugalii. Nabywcę znaleźli też... „Czterej pancerni i pies”. W Niemczech.


Na targach MIPTV w Cannes brytyjska firma producencka All3Media International sprzedała prawa do produkcji polskiej wersji formatu „Families At The Crossroads” polskiemu producentowi Tako Media.

„Families At The Crossroads” to familijny format reality show skierowany głównie do młodej widowni, który ma w portfolio niemiecka firma Filmpool (All3Media jest dystrybutorem tej produkcji). Niemiecka wersja w ub.r. zbudowała na tamtejszym rynku ponad 20-proc. udział w rynku widowni.

Tako Media nie ujawnia, dla jakiej stacji będzie przygotowywać polską wersję programu. Wcześniej firma ta pracowała dla Polsatu (m.in. program „Gra wstępna”) i TVP1 („Jaka to melodia?”). Przedstawiciele All3Media deklarują, że formuła „Families At The Crossroads”) umożliwia przygotowanie co najmniej kilku sezonów tej produkcji.

Z kolei Telewizja Polska sprzedała prawa emisyjne animacji „Bajki i baśnie polskie” portugalskiemu dystrybutorowi. Animacje pokaże portugalska stacja RTP2.

Niemiecki dystrybutor nabył z kolei prawa do pokazania serialu „Czterej pancerni i pies”.

Jednocześnie przedstawiciele Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu TVP prowadzą w Cannes zaawansowane rozmowy na temat sprzedaży wybranych formatów telewizyjnych. Finalizowane są m.in. rozmowy z dystrybutorami z rynków wschodnich na temat serialu „Pitbul” oraz emisji bogatego pakietu filmów i seriali na rynku rosyjskim.

Hiszpanie są zainteresowani formatami seriali kryminalnych „Pitbul” i „Determinator”. Duże jest też zainteresowanie prawami do emisji wybranych produkcji TVP w ramach usługi VoD (wideo na żądanie). (PM)