Kraj

GPS jako nośnik reklam

Producent map do nawigacji satelitarnej MapaMap oferuje w nich reklamy.

GPS jako nośnik reklam
Firma Imagis SA, która jest producentem map do nawigacji satelitarnych GPS, oferuje możliwość wykupienia w nich reklam.

Imagis sam nie sprzedaje urządzeń do nawigacji satelitarnej, choć z jego map korzysta wielu producentów, m.in.: Garmin, Becker, Blaupunkt, Clarion, GoClever, Lark, Manta, Tracer, Smart GPS i inni.

Oferta reklamowa dotyczy jednak map MapaMap, które Imagis sprzedaje do samodzielnej instalacji na urządzeniach przenośnych – komputerach, komórkach, PDA (w zasadzie dowolne urządzenie z systemem operacyjnym Windows CE lub Windows Mobile). Producent twierdzi, że dotychczas sprzedał 800 tys. legalnych licencji swoich map.

– Dopiero startujemy z projektem sprzedaży reklam w naszych mapach, więc trudno nam szacować, jak duże będzie zainteresowanie i potencjalne przychody z tego tytułu – mówi Łukasz Brzostek, kierownik marketingu Imagis. Twierdzi jednak, że chociaż projekt jest w fazie pilotażowej, firma już negocjuje z pierwszymi potencjalnymi klientami.

Oferta w mapach GPS Imagisu obejmuje reklamy od prostych form (np. reklama jako ekran startowy, zamiana ikon punktów usługowych, stacji benzynowych, warsztatów, kawiarni, restauracji itp. na logotypy marek) po bardziej wyrafinowane (reklama uwzględniająca np. parametry wyznaczonej trasy, jej przebieg, czas jazdy etc.). Od tego też zależą ceny oferty reklamowej Imagisu – negocjowane indywidualnie z klientami.