Francuski koncern Danone będzie być może zmuszony do zmiany strategii marketingowej oraz reklamowej dotyczącej marek Activia i Actimel. Marketer wycofał z Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) dwa wnioski o potwierdzenie zdrowotnych właściwości tych produktów. Konsekwencją tej decyzji ma być zmiana strategii reklamowej obu marek.
Według Przemysława Pohrybieniuka, dyrektora ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju w Danone Polska, na razie jednak w Polsce nie ma planów radykalnych zmian albo przerwania obecnie prowadzonych kampanii reklamowych. – Czekamy na decyzję komisji EFSA, która zbiera się 1 czerwca br. Do tego czasu nie będziemy koncentrować się przesadnie na zdrowotnych właściwościach Activii i Actimela – mówi Pohrybieniuk.
Pohrybieniuk dodaje, że Danone nadal jest w stanie udokumentować wszystkie właściwości tych produktów, na czym wcześniej opierał dotychczasową strategię marketingową obu marek.
– Zmieniło się jednak prawo, które obecnie wymaga dodatkowego udokumentowania tego, co się komunikuje konsumentowi – dodaje Pohrybieniuk.
Obsługą reklamową Danone zajmuje się w Polsce agencja Young & Rubicam.