Kraj

Onet stawia na FMCG i farmację

Grupa Onet.pl chce w tym roku zwiększyć przychody z reklam, aktywizując marketerów z branży żywieniowej i farmaceutycznej. Portal liczy na nawet kilkusetprocentowe wzrosty wydatków niektórych firm.

Grupa Onet.pl SA chce w tym roku zwiększyć przychody z reklam, aktywizując przede wszystkim marketerów z branży żywieniowej i farmaceutycznej, w których widzi największy potencjał wzrostu. Zdaniem Macieja Kossowskiego, dyrektora pionu sprzedaży usług marketingowych Onetu, wydatki firm z tych branż na reklamę w internecie będą rosły bardzo szybko, osiągając nawet kilkusetprocentowe wzrosty. W pierwszym kwartale tego roku firmy produkujące żywność na reklamę w Onecie wydały ponad 25 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2009 roku, a w przypadku farmaceutyków/leków OTC było to ponad 100 proc.

– Branża żywnościowa w ogólnych wydatkach reklamowych zajmuje czołową pozycję, ale jeśli chodzi o poziom wydatków w internecie, wciąż jest ostatnia, bo większość swoich działań reklamowych opiera na telewizji. My chcemy pokazać tym klientom, że możemy im zagwarantować równie szeroki zasięg i jakość przekazu – mówi Maciej Kossowski.

Przedstawiciele Onetu dodają, że będą zachęcać do zwiększania wydatków reklamowych wszystkich klientów szukających w internecie jakościowego kontekstu, którzy dotychczas nie byli aktywni w sieci. Chodzi m.in. o firmy z takich branż jak lifestyle’owa, kosmetyczna czy wnętrzarska.

Onet chce przyciągnąć nowych reklamodawców ofertą szytą na miarę ich potrzeb, głównie serwisami tematycznymi, ale także reklamą wideo. Tylko w ostatnim czasie powstał m.in. serwis Medonet, który ma dostarczać wiedzę z zakresu medycyny, zdrowia i profilaktyki zdrowotnej, a wkrótce zostanie uruchomiony serwis wnętrzarski. – W nowym cenniku koszty reklam w serwisach kształtujemy na takim poziomie, aby zachęcić klientów do tańszego reklamowania się w otoczeniu konkretnego kontekstu – tłumaczy Kossowski.

Przyciągnąć nowe branże do Onetu ma także reklama wideo. W połowie lutego portal we współpracy z TVN-em i Warner Bros. uruchomił serwis wideo na żądanie Vod.onet.pl z filmami, serialami i programami telewizyjnymi. Większość materiałów w serwisie jest dostępna bezpłatnie w modelu reklamowym. Rozwijaną od niedawna nową strategię sprzedażową realizuje kilkunastoosobowy dział sprzedaży serwisów tematycznych, który powstał w 2009 roku. Jego szefową jest Magdalena Jabłońska, która raportuje do Justyny Duszyńskiej, dyrektor sprzedaży specjalnej.

W 2009 roku przychody z segmentu online Grupy TVN wyniosły 209 mln zł.