Zagranica

FIŃSKI RZECZNIK PRAW KONSUMENTA UZNAŁ REKLAMY MCDONALD'SA ZA NIEZGODNE Z PRAWEM

Fiński rzecznik praw konsumenta zamierza pozwać do Sądu Marketingowego koncern McDonald's, zarzucając mu niewłaściwy, jego zdaniem, sposób reklamowania zestawów Happy...

Fiński rzecznik praw konsumenta zamierza pozwać do Sądu Marketingowego koncern McDonald’s, zarzucając mu niewłaściwy, jego zdaniem, sposób reklamowania zestawów Happy Meal. Rzecznik twierdzi, że skierowana do dzieci telewizyjna reklama Happy Meal skupia się na zabawce dołączonej do zestawu, a nie na samym zestawie. Koncern musi ustosunkować się do tych zarzutów w ciągu miesiąca. Już w latach 80. Sąd Marketingowy w Finlandii zauważył, że koncern eksponuje podarunki dołączane do swoich produktów znacznie bardziej niż same produkty. Fiński rzecznik uważa, że pomimo tegorocznej zmiany w prawach chroniących konsumenta stare przepisy dotyczące niewłaściwej reklamy wciąż pozostają w mocy. Koncern twierdzi natomiast, że nowe prawo dotyczące dodatków umożliwiło sprzedaż zestawów Happy Meal w Finlandii wraz z podarunkiem i koncern sprzedaje swoje dania wraz z zabawkami w taki sam sposób jak w innych krajach. Ponadto McDonald’s uważa, że nie istnieje oficjalna zasada określająca, jak duży udział w reklamach mają mieć produkty, a jaki zabawki i udział ten powinien zostać przez fińskie prawo ściśle rozgraniczony. Przedstawiciele koncernu twierdzą także, że działają zgodnie z ogólnie przyjętymi regułami reklamowymi, gdyż grupą docelową Happy Meal w reklamach telewizyjnych i drukowanych są rodziny z dziećmi, a nie same dzieci.