M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Faxe Original – specjalnie dla Polaków

Tomasz Wygnański | 26 kwietnia 2010, 06:00

Debiutuje nowa odmiana sztandarowej marki browaru Royal Unibrew. Wkrótce kampania.

Royal Unibrew wprowadza nową odmianę swojej sztandarowej marki Faxe. Do tej pory browar oferował odmiany Faxe Premium i Faxe Strong.

Faxe to międzynarodowa marka firmy, ale piwo to produkowane jest na poszczególnych rynkach lokalnych, w tym także w Polsce.

– Nowa marka Faxe Original wpisuje się w trend poszukiwania oryginalności. Polski piwosz poszukuje odmiany, zwraca się w kierunku wyróżniających się piw, np. regionalnych albo zagranicznych – mówi Jolanta Niedźwiecka, senior brand manager marki Faxe.

Właśnie takie były efekty badań zrealizowanych na zlecenie Royal Unibrew. W związku z tym Faxe Original wyróżnia się m.in. zdecydowanym smakiem i kolorem, natomiast dotychczasowy wariant – Faxe Premium – przypomina inne marki zagraniczne obecne na rynku.

Faxe Original przygotowano we współpracy z Instytutem Technologii Fermentacji i Mikrobiologii Politechniki Łódzkiej.

Produkt ma się też wyróżniać opakowaniem. Jest to srebrna puszka i butelka bezzwrotna. Design przygotowała agencja Huddleston Associates.

Sugerowana cena Faxe Original to ok. 3,5 zł i jest ona podobna do cen Faxe Premium i innych marek międzynarodowych.

Planowana jest kampania reklamowa Faxe Original, także w telewizji, ale jej szczegóły nie są jeszcze znane. Wiadomo, że przygotowuje ją agencja Brain. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starlink.

Royal Unibrew jest czwartym co do wielkości producentem piwa w Polsce, po Kompanii Piwowarskiej, Grupie Żywiec i Carlsberg Polska. Można szacować, że w segmencie marek międzynarodowych Faxe zajmuje 4., 5. miejsce po Carlsbergu, Heinekenie i Pilsner Urquell.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,