M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Spedycje.pl mają zapłacić Inforowi za zamieszczane artykuły

Maciej Burlikowski | 27 kwietnia 2010, 06:00

Sąd nakazał właścicielowi serwisu Spedycje.pl zapłatę 14,8 tys. zł wydawcy "Gazety Prawnej" za zamieszczanie artykułów z dziennika bez jego zgody.


Spółka Infor Biznes, wydawca "Dziennika Gazety Prawnej" (a przed połączeniem z "Dziennikiem" - "Gazety Prawnej"), pozwał warszawską firmę Arsped Sp. z o.o., właściciela branżowego serwisu internetowego Spedycje.pl, za umieszczanie na stronach serwisu artykułów z dziennika bez zgody wydawcy.

Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie X Wydział Gospodarczy uznał, że doszło do naruszenia autorskich praw majątkowych wydawcy prasowego i nakazał właścicielowi serwisu Spedycje.pl usunięcie ich z witryny oraz zapłatę 14,85 tys. zł odszkodowania, a także zamieszczenie na swój koszt trzykrotnie ogłoszenia w "Dzienniku Gazecie Prawnej" oraz na stronie Spedycje.pl (na  1 miesiąc) oświadczenia informującego, że publikowała ona na swoich stronach internetowych artykuły, do których prawa należne są Infor Biznes.

Sąd obciążył również Arsped kosztami postępowania sądowego. Wyrok zapadł zaocznie i nie jest prawomocny.

Jesienią ub.r. Infor Biznes wygrał proces przeciwko firmie Al Pari Business Centre Norbert Poliński o nielegalne wykorzystywanie kontentu serwisów internetowych, natomiast z firmą E-financial SA oraz Polską Izbą Paliw Płynnych zawarł w podobnych sprawach ugody (http://mmp24.pl/artykuly/45273,jedna-wygrana-i-dwie-ugody-inforu-w-walce-z-kopiowaniem-tresci)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,