Kraj

Polski "Newsweek" bez zmian

Właściciel tytułu chce go sprzedać ze względu na spadki sprzedaży egzemplarzowej oraz zmniejszenie się wpływów z reklamy.

Wydawnictwo Washington Post Company, właściciel amerykańskiego “Newsweeka”, zatrudniło firmę Allen & Co., która będzie odpowiedzialna za znalezienie nowego nabywcy dla tego tytułu. Decyzja Washington Post podyktowana jest spadkami sprzedaży i wpływów reklamowych tego tytułu.

Jak informuje Anna Gancarz-Luboń, PR manager w biurze zarządu Axel Springer Polska, decyzja Washington Post o wystawieniu amerykańskiego “Newsweeka” na sprzedaż nie niesie ze sobą żadnych zmian dla polskiej edycji tytułu. Dodaje, że umowa z licencjodawcą obowiązuje niezależnie od ewentualnych zmian własnościowych. Według naszych informacji jest podpisana na czas nieokreślony.

Przypomnijmy, że niedawno “Newsweek Polska” przeszedł zmiany, które miały go przybliżyć do jego amerykańskiego pierwowzoru. Według danych ZKDP w ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne tego tytułu wyniosło 111,5 tys. egz., a jego bezpośrednich konkurentów – “Polityki” i “Wprost” – odpowiednio 144,8 tys. egz. i 98,5 tys. egz. W I kwartale br. “Newsweek Polska” zarobił ponad 24 mln zł i jest to o ok. 24 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (według Expert Monitora).

Amerykański “Newsweek” to kolejna ikona wystawiona na sprzedaż. W ub.r. poprzez licytację Bloomberg przejął od McGraw Hill “BusinessWeeka” za “symboliczne” ok. 5 mln dol.