Firmy outdoorowe przechodzą do kolejnego etapu prac nad wprowadzeniem standardu badań. Jak zapowiada Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, jeszcze w styczniu br. zainteresowane badaniem firmy zapoznają się z propozycjami firm badawczych dysponujących licencją na badania Postar trzeciej generacji. – Następnie czeka nas etap negocjacji i wybór najlepszej oferty – mówi Kaczoń.
Przypomnijmy, że zainteresowanie Postarem zadeklarowało 4 z 5 głównych graczy na rynku out-of-home, czyli AMS, Stroer, Clear Channel Poland i News Outdoor Poland. Cityboard Media oczekiwało przeglądu innych metodologii.
Wspomniane cztery spółki myślą teraz o utworzeniu konsorcjum, np. w formie spółki. – Gdyby zapadła decyzja o utworzeniu spółki prawa handlowego dla celów realizacji badań Postar w Polsce, niezbędna będzie zgoda UOKiK – mówi Lech Kaczoń. Szczegóły ustaleń pomiędzy firmami powinny być znane w ciągu kilku tygodni. (JN)