Kraj

Red Bull poszerza flagową markę o produkt Shot

Red Bull Polska poszerza flagową markę napoju energetycznego o innowacyjny produkt - Red Bull Energy Shot. To niegazowany bezalkoholowy napój...

Red Bull Polska poszerza flagową markę napoju energetycznego o innowacyjny produkt – Red Bull Energy Shot. To niegazowany bezalkoholowy napój energetyczny, którego smak i zawartość kofeiny nie różnią się od Red Bulla 250 ml. Jest przy tym mniej kaloryczny – shot zawiera jedyne 25 kcal (Red Bull Energy Drink 250 ml/112,5 kcal).

Produkt nie wymaga schłodzenia, a jego poręczne opakowanie i mały rozmiar (pojemność 60 ml) pozwalają na wygodne umieszczenie go w torebce, kieszeni czy schowku. Red Bull Energy Shot powstał jako napój mający dodawać energii przede wszystkim w okresach intensywnego wysiłku umysłowego i fizycznego.

Produkt trafi do sprzedaży 18 stycznia br. Jego launch zbiega się z wprowadzeniem przez Coca-Cola Poland energetyka Burn w podobnej postaci. Burn Energy Shot jest pozycjonowany jako suplement diety, zawiera pobudzające składniki, takie jak guarana, tauryna i kofeina. Ma postać skoncentrowaną. Sprzedawany jest w butelkach o poj. 50 ml, Red Bull Energy Shot – 60 ml. Przedstawiciele Red Bull Polska twierdzą, że wprowadzenie ich produktu w tym samym czasie co konkurencja to jedynie zbieg okoliczności, a nie celowy zabieg. – Jest to bardzo dynamiczna kategoria na świecie. Fakt, że główni gracze wprowadzają produkt w podobnej postaci w tym samym czasie, tylko to potwierdza. W tym przypadku jest to zbieg okoliczności – mówi Olga Naparty, communication specialist w spółce. Nie zdradza jednak, na jaki udział w rynku marketer liczy w związku z wprowadzeniem nowego wariantu produktu. – Trudno na tym etapie mówić o udziałach – główny cel launchu to po prostu wyjście naprzeciw potrzebom konsumenckim. Rynek w Polsce dojrzał do takiego produktu – dodaje Naparty.

Dla Red Bulla poszerzenie oferty marki o nowy produkt może być próbą odbudowania pozycji lidera kategorii napojów energetycznych w Polsce. Jesienią ub.r. udział rynkowy Red Bulla w ujęciu wartościowym stanowił 26 proc., a ilościowo – 12 proc. Palmę pierwszeństwa przejął już jakiś czas temu należący do FoodCare Tiger Energy Drink. Marka ta miała wówczas (wg ACNielsena) 45 proc. udziałów rynkowych w ujęciu ilościowym i 40 proc. wartościowo (w rynku, którego wartość szacowana była pod koniec ub.r. na 774,4 mln zł).

Red Bull podobnie jak Coca Cola nie zdradza planów wsparcia nowego produktu. Przedstawiciele FoodCare nie komentują z kolei ruchów konkurencji. (BG)