Kraj

AXEL SPRINGER WYDA 12 MLN ZŁ NA PROMOCJĘ "NEWSWEEKA"

Wydawnictwo Axel Springer Polska przeznaczy na promocję polskiej edycji "Newsweeka" do końca bieżącego roku 12 mln zł. Za strategię i...

Wydawnictwo Axel Springer Polska przeznaczy na promocję polskiej edycji “Newsweeka” do końca bieżącego roku 12 mln zł. Za strategię i kreację kampanii reklamowej będzie odpowiadać agencja PZL wyłoniona w drodze przetargu (nazwy innych agencji biorących w nim udział nie zostały ujawnione). Za wybór i zakup mediów będzie odpowiedzialny dom mediowy MediaCom, z którym Axel Springer współpracuje na stałe. Magazyn wystartuje we wrześniu br. pod nazwą “Newsweek Polska”, w początkowym nakładzie między 350 a 500 tys. egzemplarzy. Ostateczna decyzja w sprawie wysokości nakładu zapadnie wkrótce. Redakcją kieruje Tomasz Wróblewski, wcześniej jeden z zastępców naczelnego “Wprost”. Wiesław Podkański, prezes Axel Springer Polska, powiedział, że “Newsweek Polska” ma trafiać przede wszystkim do osób między 20. a 40. rokiem życia, częściej mężczyzn, dobrze wykształconych, o dobrej pozycji finansowej. Magazyn będzie operował dynamicznym, barwnym językiem. Redakcja zakłada, że materiały z amerykańskiego “Newsweeka” będzą stanowić 15-20 proc. zawartości numeru. “Nie chcemy prowadzić wojny z ČPolitykąÇ czy ČWprostÇ Đ powiedział prezes Podkański. – Zakładamy, że współczytelnictwo między tymi tytułami a ČNewsweekiemÇ będzie duże”. Jego zdaniem zadowalająca sprzedaż “Newsweeka” po roku obecności na rynku powinna sięgnąć 120-130 tys. egz. (KP)