Wydawnictwo Axel Springer Polska przeznaczy na promocję polskiej edycji “Newsweeka” do końca bieżącego roku 12 mln zł. Za strategię i kreację kampanii reklamowej będzie odpowiadać agencja PZL wyłoniona w drodze przetargu (nazwy innych agencji biorących w nim udział nie zostały ujawnione). Za wybór i zakup mediów będzie odpowiedzialny dom mediowy MediaCom, z którym Axel Springer współpracuje na stałe. Magazyn wystartuje we wrześniu br. pod nazwą “Newsweek Polska”, w początkowym nakładzie między 350 a 500 tys. egzemplarzy. Ostateczna decyzja w sprawie wysokości nakładu zapadnie wkrótce. Redakcją kieruje Tomasz Wróblewski, wcześniej jeden z zastępców naczelnego “Wprost”. Wiesław Podkański, prezes Axel Springer Polska, powiedział, że “Newsweek Polska” ma trafiać przede wszystkim do osób między 20. a 40. rokiem życia, częściej mężczyzn, dobrze wykształconych, o dobrej pozycji finansowej. Magazyn będzie operował dynamicznym, barwnym językiem. Redakcja zakłada, że materiały z amerykańskiego “Newsweeka” będzą stanowić 15-20 proc. zawartości numeru. “Nie chcemy prowadzić wojny z ČPolitykąÇ czy ČWprostÇ Đ powiedział prezes Podkański. – Zakładamy, że współczytelnictwo między tymi tytułami a ČNewsweekiemÇ będzie duże”. Jego zdaniem zadowalająca sprzedaż “Newsweeka” po roku obecności na rynku powinna sięgnąć 120-130 tys. egz. (KP)