Kraj

SPF przewiduje oczyszczenie rynku firm customowych

Stowarzyszenie Prasy Firmowej prognozuje, że rok 2010 będzie czasem zamknięć i fuzji. W ocenie Urszuli Radzińskiej, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej,...

Stowarzyszenie Prasy Firmowej prognozuje, że rok 2010 będzie czasem zamknięć i fuzji. W ocenie Urszuli Radzińskiej, prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej, dojdzie też pewnie do kilku połączeń, większe wydawnictwa wchłoną mniejsze podmioty.

– Chcąc zdobyć i zadowolić klientów, trzeba będzie oferować im jak najszerszy zakres usług. Łączenie firm to także oręż w walce z wielkimi wydawnictwami; aby z nimi konkurować, małe firmy muszą wzmocnić swoją pozycję – dodaje. Jej zdaniem mijający rok nie był łatwy dla prasy branżowej. – Firmy cięły budżety marketingowe, w związku z tym zmalały wydatki na komunikację z klientami i wewnątrz firmy, a na rynku custom publishing pojawili się nowi poważni gracze – podsumowuje Radzińska.

Wśród nich wymienia m.in. G+J, Wydawnictwo Bauer czy Axel Springer.

Stowarzyszenie planuje w przyszłym roku prace nad regulacjami dotyczącymi rynku prasy firmowej. – W Polsce custom publishing dopiero raczkuje i w związku z tym nie wytworzyły się jeszcze standardy działania – uważa Radzińska. Stowarzyszenie Prasy Firmowej działa od 2007 r. (JD)