Kraj

Allegro chce zacieśnić współpracę z Facebookiem

Grupa Allegro (QXL Poland) planuje szerszą współpracę z portalem społecznościowym Facebook. Przedstawiciele Allegro nie zdradzają szczegółów, ale informują, że pierwsze...

Grupa Allegro (QXL Poland) planuje szerszą współpracę z portalem społecznościowym Facebook. Przedstawiciele Allegro nie zdradzają szczegółów, ale informują, że pierwsze efekty szerszej współpracy mają być widoczne w lutym lub marcu 2010 roku.

– Z Facebookiem planujemy szerszą współpracę, bo widzimy, co się dzieje na rynku. Na styczeń mamy umówione spotkanie w sprawie zacieśnienia współpracy – powiedział nam Patryk Tryzubiak, PR manager Grupy Allegro.

Już teraz Allegro jest obecne w serwisach społecznościowych takich jak Nasza Klasa (najistotniejszym elementem tej obecności jest coobranding) czy GoldenLine, gdzie Allegro ma swój profil pracowniczy.

– Dokładnie monitorujemy i oceniamy ruch płynący do nas z tych serwisów. Jeżeli w przyszłości uznamy, że jest to dla nas opłacalne, będziemy zwiększać wydatki na zakup reklam w tych miejscach. Planujemy także kolejne akcje w Facebooku. Jest jednak za wcześnie, aby mówić o szczegółach – mówi Tryzubiak.

Ostatnio grupa uruchomiła w Facebooku fansite Allegro (Facebook.com/Allegro) w ramach akcji świątecznej AlleŚwięta. W serwisie dostępna jest m.in. aplikacja do dzielenia się prezentami ze znajomymi w obrębie serwisu. Każdy użytkownik może przekazać wirtualny prezent losowo wybranej osobie. Dodatkowo powstały dwa quizy promujące kupowanie prezentów na Allegro. Akcję wspiera kampania targetowana do wąskich grup docelowych promująca fansite. Akcję realizuje agencja Społem na zlecenie domu mediowego Infinity Media.

Jak informuje Patryk Tryzubiak, akcja świąteczna jest pierwszą zrealizowaną w taki sposób akcją na Facebooku. Jednak w portalu tym firma pojawiła się już wcześniej, m.in. w ramach akcji AlleMiasto i Allegro Windsurfing Cup. (TWI)