Zagranica

Magna: światowy rynek reklamy w 2010 r. wzrośnie o 6 proc.

Z najnowszego raportu Magny wynika, że w 2010 r. światowy rynek reklamy wzrośnie o 6 proc. Sektor reklamowy będzie kontynuował...

Z najnowszego raportu Magny wynika, że w 2010 r. światowy rynek reklamy wzrośnie o 6 proc. Sektor reklamowy będzie kontynuował wzrost w ciągu kolejnych lat – do 2015 r. będzie rósł o 5 proc. w każdym roku. Z raportu wynika też, że w 2009 r. rynek zmaleje o 15 proc. To najbardziej pesymistyczna estymacja spośród trzech najważniejszych raportów, jakie zawsze z uwagą śledzi rynek. W swojej prognozie dotyczącej całego roku 2009 ZenithOptimedia mówiło ostatnio o 10,2-proc. spadku. GroupM podało, że wydatki reklamowe będą mniejsze o 6,6 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. (“AdAge”)