Zagranica

KANADYJCZYCY CHCĄ REKLAMY RÓWNIEŻ W KOSMOSIE

Kanadyjska Agencja Kosmiczna ujawniła plany umieszczania reklam na orbicie okołoziemskiej. Jest to fragment planu komercjalizacji części Międzynarodowych Stacji Kosmicznych (ISS)...

Kanadyjska Agencja Kosmiczna ujawniła plany umieszczania reklam na orbicie okołoziemskiej. Jest to fragment planu komercjalizacji części Międzynarodowych Stacji Kosmicznych (ISS) należących do Kanady. Obecnie agencja poszukuje firmy bądź konsorcjum, które zajęłoby się sprzedażą kosmicznej przestrzeni reklamowej. Przedstawiciele agencji twierdzą, że publiczne zainteresowanie projektem przyniosłoby potencjalnym reklamodawcom wiele korzyści. Logo reklamowanych marek transmitowane byłoby do “szkół i domów” na całym świecie. David Harrison, prezes Harrison, Young, Pesonen & Newell, jednego z największych kanadyjskich domów mediowych, stwierdził, że nikt nie zgodzi się zapłacić tylko za prestiż uzyskany w wyniku tego typu działań reklamowych. Jego zdaniem dostateczną zachętą do skorzystania z takiej formy komunikacji z konsumentami okażą się jedynie “twarde” dane na temat oglądalności programów z ich udziałem.