M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Just ma budżet reklamowy Orlenu, partner mediowy wciąż niewybrany

Serwis Dzienny | 12 listopada 2009, 06:45

Agencja reklamowa Just wygrała przetarg na obsługę reklamową koncernu paliwowego PKN Orlen. Marketer prowadził przegląd reklamowy równolegle z przetargiem mediowym...

Agencja reklamowa Just wygrała przetarg na obsługę reklamową koncernu paliwowego PKN Orlen.

Marketer prowadził przegląd reklamowy równolegle z przetargiem mediowym i na obsługę public relations od lutego br.

Najszybciej rozstrzygnięto przetarg na agencję PR - zwyciężyła Lighthouse. W czerwcu wybrano short-listy w konkursach mediowym i reklamowym - znalazły się na nich po trzy agencje, których nazw nie ujawniono.

Orlen nie ujawnia, jakie agencje pokonała w przetargu reklamowym agencja Just, która zajmie się obsługą full service koncernu. Z naszych informacji wynika, że były to m.in. PZL i S4.

Umowa z Just została zawarta na czas nieokreślony. Równolegle Orlen będzie pracować w zakresie ATL także z agencją Grey Worldwide oraz Polymus Integrated Communications (m.in. BTL). Jak mówi Dawid Piekarz, rzecznik prasowy koncernu, firma od wielu lat w zakresie kampanii ATL pracuje z dwiema agencjami równolegle, zlecając im naprzemiennie realizacje wybranych projektów.

Tym samym koncern kończy współpracę z Mather Communications - agencją, która obsługiwała tego marketera od ok. czterech lat.

Wciąż nierozstrzygnięty pozostaje przetarg mediowy Orlenu. Na short-liście są: Starcom, ZenithOptimedia Group oraz PanMedia Western. Dla klienta pracuje Starcom, który - jak wynika z naszych informacji - realizuje obecnie kampanię, której przygotowaniem według założeń konkursu miał się zająć wybrany w nim dom mediowy. W ub.r. marketer przeznaczył na reklamę w mediach ok. 50 mln zł (dane cennikowe). (BG, JN)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,