Kraj

Przychody Agory spadły o 13 proc.

Po trzech kwartałach br. przychody Grupy Agora spadły o 13 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. i wyniosły 819...

Po trzech kwartałach br. przychody Grupy Agora spadły o 13 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. i wyniosły 819 mln zł, w tym wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły 533,8 mln zł (spadek o 21,3 proc.), ze sprzedaży wydawnictw – 145,2 mln zł (spadek o 4,3 proc.), projektów specjalnych i kolekcji wydawniczych – 64,6 mln zł (wzrost o 61,5 proc.).

“Gazeta Wyborcza” wygenerowała w tym okresie przychody ze sprzedaży reklam na poziomie 252,3 mln zł (o 31,8 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ub.r.), a ze sprzedaży egzemplarzowej – 113 mln zł (spadek o 2 proc.). W samym III kwartale dziennikowi udało się odnotować dodatnią dynamikę przychodów ze sprzedaży.

Według danych spółki udział “Gazety Wyborczej” w rynku reklamowym prasy codziennej wynosi 38,5 proc. i spadł o 3 pkt proc. – głównie za sprawą zmniejszenia liczby ogłoszeń rekrutacyjnych. Bezpłatne “Metro” zarobiło na reklamach 23,4 mln zł (15,5 proc. mniej).

O blisko 10 proc. wzrosły przychody Agory z segmentu internetowego, który wygenerował 58,5 mln zł.

Pozostałe aktywa Agory zarobiły odpowiednio: AMS – 122,2 mln zł (spadek o 9,2 proc.), czasopisma – 70 mln zł (spadek o 16,5 proc.), i radio – 54,2 mln zł (spadek o 11,3 proc.).

Według szacunków Agory wydatki reklamowe od stycznia do września br. wyniosły 4,96 mld zł i były o 13 proc. mniejsze. Największy wartościowo spadek odnotowała telewizja – o 13 proc., natomiast wydatki na reklamę w internecie wzrosły o 7 proc. (JD)