Kraj

Reklama napoju Kubuś Waterrr niezgodna z kodeksem etyki reklamy - uznała Rada Reklamy

Rada Reklamy uznała, że telewizyjna reklama napoju Kubuś Waterrr (Grupa Maspex Wadowice) narusza normy kodeksu etyki reklamy. Według skarżącego spot...

Rada Reklamy uznała, że telewizyjna reklama napoju Kubuś Waterrr (Grupa Maspex Wadowice) narusza normy kodeksu etyki reklamy.

Według skarżącego spot TV konsumenta reklama ewidentnie wprowadza w błąd, ponieważ na etykiecie produktu widnieje opis: “Napój niegazowany truskawkowy z cukrem i regulatorem kwasowości”. Nie jest to więc woda, mimo że zarówno nazwa produktu – Waterrr – jak i tekst reklamy sugerują bezpośrednio, że tak właśnie jest. Lektor z reklamy TV mówi: “Mamy naszą wodę”. Zgodnie z etykietą jest to napój, więc poprzez używanie w reklamie telewizyjnej słowa “woda” producent wprowadza w błąd.

W odpowiedzi na te zarzuty Maspex poinformował, że komunikat reklamowy opiera się na podkreśleniu owocowego smaku napoju, którego bazę stanowi woda źródlana. W opinii Maspeksu reklama w żaden sposób nie sugeruje, że produkt zawiera wyłącznie wodę; przeciwnie – prezentuje udział soku owocowego, eksponując jego owocowość.

Rada Reklamy uznała, że reklama wprowadza konsumentów w błąd, gdyż oznaczenia “woda” można używać wyłącznie do oznaczania wód bez dodatków. Reklama mogłaby być emitowana, gdyby został zmieniony tekst piosenki jej towarzyszącej np. w taki sposób, aby nie zawierał sformułowania “Mamy naszą wodę”.

Rada Reklamy stwierdziła, że w spocie reklamującym Kubusia Waterrr konieczne jest wprowadzenie zmian. (BG)