Rada Reklamy uznała, że telewizyjna reklama napoju Kubuś Waterrr (Grupa Maspex Wadowice) narusza normy kodeksu etyki reklamy.
Według skarżącego spot TV konsumenta reklama ewidentnie wprowadza w błąd, ponieważ na etykiecie produktu widnieje opis: “Napój niegazowany truskawkowy z cukrem i regulatorem kwasowości”. Nie jest to więc woda, mimo że zarówno nazwa produktu – Waterrr – jak i tekst reklamy sugerują bezpośrednio, że tak właśnie jest. Lektor z reklamy TV mówi: “Mamy naszą wodę”. Zgodnie z etykietą jest to napój, więc poprzez używanie w reklamie telewizyjnej słowa “woda” producent wprowadza w błąd.
W odpowiedzi na te zarzuty Maspex poinformował, że komunikat reklamowy opiera się na podkreśleniu owocowego smaku napoju, którego bazę stanowi woda źródlana. W opinii Maspeksu reklama w żaden sposób nie sugeruje, że produkt zawiera wyłącznie wodę; przeciwnie – prezentuje udział soku owocowego, eksponując jego owocowość.
Rada Reklamy uznała, że reklama wprowadza konsumentów w błąd, gdyż oznaczenia “woda” można używać wyłącznie do oznaczania wód bez dodatków. Reklama mogłaby być emitowana, gdyby został zmieniony tekst piosenki jej towarzyszącej np. w taki sposób, aby nie zawierał sformułowania “Mamy naszą wodę”.
Rada Reklamy stwierdziła, że w spocie reklamującym Kubusia Waterrr konieczne jest wprowadzenie zmian. (BG)