Platforma Mediowa “Point Group” (PMPG) podpisała umowę z Fox International Channels. Jej celem jest stworzenie spółki typu joint venture mającej prawa do wykorzystywania nazwy Fox Networks i oferującej usługi reklamowe w internecie.
Fox International Channels wniesie do spółki know-how oraz infrastrukturę techniczną, w tym technologie publikowania reklam w internecie, a także zagwarantuje stałą liczbę odwiedzin z własnej sieci reklamowej.
Nowo założona spółka będzie spółką zależną PMPG SA. Jej udziałowcy wniosą do nowej spółki wszystkie polskie zasoby internetowe (powierzchnię reklamową), które kontrolują. Pozostałe szczegóły współpracy zostaną określone w umowie, która ma zostać podpisana w ciągu najbliższych tygodni.
Według Benity Jakubowskiej odpowiedzialnej za rozwój nowych mediów w spółkach PMPG współpraca z Fox International Channels to przełom nie tylko dla PMPG, która dzięki temu ma szansę stworzyć unikatową platformę reklamy internetowej. Porozumienie nazywa wyzwaniem dla polskiego rynku reklamy online, któremu przybędzie konkurent korzystający z rozwiązań stosowanych przez światowych liderów w branży.
Fox International Channels zajmuje się produkcją i dystrybucją kanałów płatnej telewizji oraz treści i usług cyfrowych w internecie, a także za pośrednictwem telefonii komórkowej na rynku międzynarodowym. (TWI)