Kraj

PIĘCIU NOWYCH CZŁONKÓW WSTĄPIŁO DO ZFPR

Związek Firm Public Relations (ZFPR) przyjął wczoraj w swoje szeregi kolejne pięć firm, które działają w branży public relations. Nowymi...

Związek Firm Public Relations (ZFPR) przyjął wczoraj w swoje szeregi kolejne pięć firm, które działają w branży public relations. Nowymi członkami powstałego w październiku 2000 r. związku zostały firmy: ITBC Communication, Mediarel, Primum PR, Publink i RPR Group. “Ponieważ zdarza się, że klienci namawiają agencje PR do nieuczciwych działań, chcemy stworzyć elitę firm działających według zasad etycznych ustanowionych w tej branży” – mówi Grzegorz Szczepański, prezes ZFPR. Istnieją cztery podstawowe kryteria, na podstawie których związek przyjmuje nowych członków. Firma ubiegająca się o członkostwo musi działać na rynku co najmniej od trzech lat, w swojej działalności musi przestrzegać zasad etycznych, oferować usługi full serwis oraz otrzymać pozytywną opinię od dwóch firm już będących w związku. Firmy pretendujące do członkostwa w organizacji poddane są weryfikacji ze strony władz organizacji. Polega ona na sprawdzeniu ich osiągnięć i przebiegu dotychczasowej współpracy z klientami. Kluczowe znaczenie w tej ocenie ma opinia dziennikarzy (zazwyczaj redaktorów naczelnych tytułów branżowych). Ważne jest, czy znają oni konkretną firmę i czy nie mają żadnych zastrzeżeń co do form jej działalności. Przystępujące do ZFPR agencje zobowiązują się do przestrzegania kodeksu etycznego obowiązującego wszystkich członków. “Mam nadzieję, że związek spełni pokładane w nim nadzieje. Jest to ważne, ponieważ nie ma obecnie reprezentacji naszego środowiska, która stałaby na straży naszych praw. Liczę na współpracę w tej dziedzinie pomiędzy konkurującymi na rynku firmami” – mówi Magdalena Zmysłowska, właściciel i prezes zarządu agencji Primum PR. W związku z przyjęciem do ZFPR nowych członków ich liczba zwiększyła się do 15. Oprócz nowych członków są to: Business Communications Associates SA, ComPres SA, Feedback/Hill and Knowlton, GGK Public Relations, Headlines, Partner of Promotion, Profile, The Rowland Company, Sigma International Poland Ltd. i United PR. (TK)