Kraj

Przychody z reklamy TV spadły w Grupie TVN o 14 proc.

Grupa TVN ogłosiła wyniki finansowe za III kwartał 2009 r. Skonsolidowane przychody netto wzrosły o 20,9 proc. rok do roku...

Grupa TVN ogłosiła wyniki finansowe za III kwartał 2009 r. Skonsolidowane przychody netto wzrosły o 20,9 proc. rok do roku do 428 mln zł. Wyłączając efekt konsolidacji platformy cyfrowej N, skonsolidowane przychody netto spadły o 5,2 proc. do 335 mln zł. Zysk netto w porównywanych okresach wzrósł z 5 do 50 mln zł. Ale zysk netto po 9 miesiącach br. zmalał o 49 proc. do 141 mln zł (vs. 9 miesięcy 2008 r.). W III kwartale przychody z reklamy TV spadły w Grupie TVN o 14 proc. do 215 mln zł (vs. III kwartał 2008 r.).

– Biorąc pod uwagę kryzys, to dobry wynik. Cały rynek reklamy TV zmalał o 13 proc., więc nasz spadek jest bliski średniej dla całego rynku. Warto podkreślić, że Grupa TVN utrzymała udział w rynku reklamy TV na poziomie 35 proc. po 9 miesiącach roku – podkreśla Piotr Walter, wiceprezes TVN. Zaznaczył jednak, że wzorem poprzednich prezentacji wyników kwartalnych kierownictwo spółki nie będzie prognozować wyników za IV kwartał i cały rok 2009, bo sytuacja gospodarcza jest zbyt nieprzewidywalna.

Zdaniem Markusa Tellenbacha, prezesa TVN, kanał TVN utrzymuje wiodącą pozycję w swojej grupie docelowej, a jesienna ramówka jest sukcesem. – Całodobowa oglądalność w grupie docelowej była na poziomie 17,7 proc., a oglądalność w peak timie na poziomie 22,5 proc. – podkreślał prezes spółki. 31 października stacja zanotowała rekordowy wynik oglądalności – całodobowa oglądalność na poziomie 26,5 proc. i 33,9 proc. w peak timie w grupie wiekowej 16-49 lat.

Kierownictwo grupy podkreśla, że dynamicznie rozwijają się kanały tematyczne i projekty internetowe spółki. – W IV kwartale będziemy kontynuować prace nad nowymi projektami internetowymi – zapowiada Łukasz Wejchert, kierujący projektami online.

Spółka poinformowała też o wprowadzeniu struktury zarządu Grupy TVN umożliwiającej realizację strategii integracji aktywów grupy. Wydzielono pion produkcji i nadawania TV, płatnej telewizji i online. Wcześniej poinformowano o zmianach w kierownictwie Grupy ITI. Mariusz Walter został prezydentem Grupy ITI. Objął to stanowisko po Janie Wejchercie, zmarłym 31 października. Bruno Valsangiacomo będzie zastępcą prezydenta grupy. Prezesem i dyrektorem generalnym ITI pozostaje Wojciech Kostrzewa. Łukasz Wejchert, syn zmarłego prezydenta ITI i reprezentant rodziny Wejchertów w firmie, został członkiem komitetu wykonawczego. Pozostał też członkiem zarządu Grupy TVN i szefem projektów internetowych, w tym Onetu. (PM)