M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Zatrudnienie w Scholz & Friends spadło w tym roku z prawie 70 do 30 osób

Serwis Dzienny | 28 października 2009, 06:45

Po stracie PKO BP Scholz & Friends dokonuje dalszej redukcji zatrudnienia. Agencja, na początku br. zatrudniająca 67 osób, obecnie ma...

Po stracie PKO BP Scholz & Friends dokonuje dalszej redukcji zatrudnienia. Agencja, na początku br. zatrudniająca 67 osób, obecnie ma już tylko 30-osobowy zespół. Redukcje zapowiadane były już kilka miesięcy temu (patrz DS "MMP" z 20 sierpnia br.), ale są one większe, niż wówczas planowano.

Zredukowane zostały wszystkie działy, z firmą musiało się rozstać kilku menedżerów, m.in. Michał Cieślak, dyrektor działu HR, i Katarzyna Zaremba, new business director. Wcześniej z agencją rozstała się Anna Przedrzymirska (patrz DS "MMP" z 16 października br.).

Dział strategii z trzyosobowego został zredukowany do jednoosobowego - pracuje w nim dyrektor zarządzający Tomasz Pisanko.

- Decyzje o redukcjach są w dużej mierze podejmowane przez właścicieli agencji - mówi Barbara Berkan, managing director Scholz & Friends. - Wygląda jednak na to, że dokonane oszczędności pozwolą zbilansować bieżący rok na satysfakcjonującym poziomie i od następnego roku będziemy ponownie mogli inwestować w rozwój struktur.

Według Berkan priorytetem będzie dalsze rozwijanie działu interactive zarządzanego przez Rocha Kudłę, w nowym roku planowane jest też zatrudnienie osób do działu strategii. Scholz & Friends nie rezygnuje z planów rozwijania kompetencji usług strategicznych sprzedawanych jako niezależna usługa.

Chwilowo zawieszony został też projekt rozwijania oferty działu Golden Brunch (zarządzanego przez Katarzynę Pomorską, obecnie na urlopie macierzyńskim). Dział Golden Brunch odpowiedzialny był za realizację projektów z zakresu BTL i CRM.

Agencja Scholz & Friends od trzech lat obsługiwała PKO BP, ale nie została zaproszona do trwającego obecnie przetargu na kompleksową obsługę banku. W szczytowym momencie na potrzeby tego klienta pracowało 30 osób, czyli niemal połowa agencyjnego składu. - W momencie pracy na zasadzie wyłączności około 35 proc. przychodów agencji było generowanych przez PKO BP - nie ukrywa Berkan. - Agencja musi teraz dostosować się do zmienionych warunków.

Obecnie główni klienci agencji to: Tchibo, Frito Lay, Mercedes, Mercedes Truck, Inco Veritas, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Agencja startuje obecnie w kilku konkursach. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,