Kraj

Era jako jedyna sieć komórkowa zmniejszyła wydatki na reklamę

Jak wynika z zestawienia wydatków reklamowych w mediach po trzech kwartałach br. przygotowanego przez Expert Monitora (dane cennikowe - nie...

Jak wynika z zestawienia wydatków reklamowych w mediach po trzech kwartałach br. przygotowanego przez Expert Monitora (dane cennikowe – nie uwzględniają rabatów), największe firmy telekomunikacyjne zwiększyły nakłady reklamowe brutto – wyjątkiem była Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era.

Liderem, jeśli chodzi o wydatki reklamowe po trzech kwartałach br., został PTK Centertel (Orange), który wydał 380 mln zł (264,6 mln zł przed rokiem). Na drugim miejscu uplasował się Polkomtel, który wydał w tym roku blisko 347 mln zł (wobec 300 mln zł w ub.r.). Polska Telefonia Cyfrowa (Era), która jest trzecia w tym zestawieniu, zmniejszyła swoje wydatki reklamowe brutto z 324,7 mln zł w ub.r. do 310,5 mln zł w tym roku. O ponad 50 mln zł brutto zwiększył natomiast swoje nakłady reklamowe P4, operator sieci Play – w ciągu 9 miesięcy tego roku wydał 183,8 mln zł (wobec 126,6 mln zł w analogicznym okresie ub.r.).

Minimalnie mniej wydała w mediach w tym roku Telekomunikacja Polska – 112,7 mln zł wobec 120,5 mln zł w ub.r., podczas gdy jej największy “stacjonarny” konkurent – Netia – zwiększył swój budżet reklamowy z 56,8 mln zł w ub.r. do 72,9 mln w roku bieżącym. (MB)