Kraj

Vistula szuka szefa marketingu

Vistula Group szuka dyrektora marketingu. W lipcu br. ze spółką rozstali się Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu grupy, oraz Mariusz Kozak-Zagozda,...

Vistula Group szuka dyrektora marketingu. W lipcu br. ze spółką rozstali się Tomasz Marszałł, dyrektor marketingu grupy, oraz Mariusz Kozak-Zagozda, dyrektor artystyczny, odpowiedzialny za wizerunek i komunikację wszystkich marek grupy. Tomasz Marszałł przeszedł do Allianz Banku, gdzie został dyrektorem ds. rozwoju produktu i zarządzania ofertą produktów, Mariusz Kozak-Zagozda zaś przeszedł do firmy Atlantic, producenta bielizny, gdzie objął stanowisko dyrektora marki.

Obowiązki koordynacji w zakresie marketingu Vistuli przejęła Nadia Bońkowska, marketing manager (z firmą związana od 2007 r.). Spółka zamierza jednak docelowo zatrudnić osobę na stanowisko dyrektora marketingu – obecnie trwa proces rekrutacji.

Vistula Group jest właścicielem trzech marek odzieżowych: Vistula, Wólczanka (firmy połączyły się w 2006 r.), Deni Cler Milano oraz marki jubilerskiej W.Kruk (firmy połączyły się w ub.r., a właściciele Kruka stali się znaczącymi udziałowcami Vistuli). Głównymi akcjonariuszami Vistula Group są: OFE PZU “Złota Jesień” (18,73 proc.), OFE ING (11,1), WK Investment (10 proc.), Alma Market (9,99) oraz Pioneer Pekao Investment (7,21 proc.).

Spółka miała ostatnimi czasy trudności finansowe – ub.r. zakończyła blisko 160 mln zł straty netto (przy 0,5 mld zł przychodów), w I kw. br. zanotowała 23,8 mln zł straty (przy 122 mln zł przychodów), natomiast w II kw. osiągnęła już 24,8 mln zł zysku (przy blisko 98 mln zł przychodów). 18 września sąd w Krakowie ogłosił upadłość (z likwidacją majątku) Galerii Centrum – spółki zależnej Vistuli.

Dwa tygodnie temu dotychczasowego prezesa Vistuli Michała Wójcika (kierował spółką od lipca ub.r.) zastąpił dotychczasowy wiceprezes Grzegorz Pilch. (MB)