Kraj

Spomlek stawia na rozwój w segmencie serów premium

Spółdzielnia Mleczarska "Spomlek" zamierza na przełomie roku wzmocnić obecność w segmencie serów dojrzewających premium. Obecnie przygotowuje strategię marketingową, w ramach...

Spółdzielnia Mleczarska “Spomlek” zamierza na przełomie roku wzmocnić obecność w segmencie serów dojrzewających premium. Obecnie przygotowuje strategię marketingową, w ramach której zostanie przeprowadzona kampania reklamowa. Firma planuje także wprowadzenie na rynek nowego produktu, nad którego koncepcją marketingową właśnie pracuje. Przy opracowaniu reklamy, nazwy produktu oraz strategii marketingowej Spomlek współpracuje z agencją PZL. Jak mówi Monika Żukowska, kierownik marketingu SM Spomlek, firma zamierza stopniowo zwiększać udziały w rynku serów premium. Obecnie według danych spółdzielni ma około 5 proc. rynku serów żółtych (w ujęciu wartościowym). Cała kategoria serów żółtych w Polsce szacowana jest na około 1,4 mld zł (razem z serami twarogowymi, topionymi i pleśniowymi – 3,8 mld zł). Zdaniem Żukowskiej Spomlek w segmencie premium właściwie nie ma konkurencji, ponieważ większość produktów w tej grupie jest importowana. W jej opinii Polacy coraz większą wagę przywiązują do marki produktu, którą wiążą z jego jakością.

Bliższe szczegóły na temat działań reklamowych na obecnym etapie nie są znane. Przy realizacji kampanii reklamowej prawdopodobnie część mediów będzie kupowana przy współpracy ze Starcomem, który obsługiwał tę firmę przy innych kampaniach. Wartość budżetu reklamowego nie jest znana.

Spomlek w Polsce sprzedaje m.in. takie produkty, jak: ser z dziurami (Radamer), ser długo dojrzewający Bursztyn oraz Mleko Na 5 Plus. (JD)