Kraj

Agora z Muratorem tworzą reklamowe pakiety dzienników

Wydawnictwa Agora SA i Murator SA uruchamiają sprzedaż wspólnych pakietów reklamowych bazujących na dziennikach i ich dodatkach. W ofercie pojawią...

Wydawnictwa Agora SA i Murator SA uruchamiają sprzedaż wspólnych pakietów reklamowych bazujących na dziennikach i ich dodatkach. W ofercie pojawią się pakiety Razem i Max TV – pierwszy z nich w sprzedaży biura reklamy “Gazety Wyborczej”, natomiast drugi – “Super Expressu”.

Oferta Razem obejmuje powierzchnię reklamową w wydaniu ogólnopolskim “Gazety Wyborczej”, bezpłatnym dzienniku “Metro” i grzbiecie głównym “Super Expressu”. Nowa oferta ma pozwolić reklamodawcom “Gazety” poszerzyć zasięg dotarcia o nową grupę czytelniczą. Jest to kolejny pakiet Agory bazujący na tytułach kilku wydawców. Dotychczas w sprzedaży był Gigant obejmujący ogólnopolskie wydanie “Gazety Wyborczej”, “Metra”

i 12 dzienników regionalnych Mediów Regionalnych oraz spółek Express Media i Edytor.

Druga z ofert opiera się na TV-guide’ach “Super Expressu” i “Gazety Wyborczej” – “Super Expressie TV” i “Gazecie Telewizyjnej”.

Według danych Muratora (na podstawie PBC General, Millward Brown SMG/KRC, VII 2008 – VI 2009) w ramach pakietu reklama może trafić do 2,2 mln czytelników w jednym wydaniu. Jak mówi Marek Białek, dyrektor biura reklamy “Super Expressu”, propozycja ma charakter komplementarny ze względu na niskie współczytelnictwo tytułów, dzięki czemu reklamodawcy otrzymują narzędzie gwarantujące dotarcie do odmiennych grup konsumentów. Zakup pakietu ma obniżyć koszty o ok. 28 proc. Warunki finansowe pakietu Razem nie są znane. (JD)