Kraj

HSBC przeprowadzi pierwszą stricte wizerunkową kampanię w Polsce

Bank HSBC, który swoją ofertę kieruje do grupy zamożnych klientów, korporacji, a niebawem wprowadzi też ofertę powstałą z myślą o...

Bank HSBC, który swoją ofertę kieruje do grupy zamożnych klientów, korporacji, a niebawem wprowadzi też ofertę powstałą z myślą o najmniejszych przedsiębiorstwach, w poniedziałek rozpocznie pierwszą stricte wizerunkową kampanię swojej marki. Potrwa ona od 14 września do 31 października br. i obejmie prasę (dzienniki, tygodniki) oraz outdoor. Bank wyda na nią ponad 3 mln zł.

– Kampania będzie bardzo intensywna i z pewnością zauważalna – zapowiada Edyta Barmentloo, dyrektor marketingu HSBC Bank Polska. W prasie zaplanowano m.in. po sześć stron reklam konsekutywnych (następujących po sobie). – Naszym celem jest wypromowanie marki, pokazanie jej charakteru i świata wartości, jaki reprezentuje. Dlatego kreację oparliśmy na trzech słowach: “odpowiedzialność”, “doświadczenie”, “wiedza”. Dla każdego odbiorcy mogą one nieść różny ładunek i odmienne skojarzenia, dlatego liczymy na wydźwięk emocjonalny naszych reklam – dodaje szefowa marketingu HSBC Polska.

Reklamy będą się ukazywać w dziennikach (m.in. w: “Gazecie Wyborczej”, “Rzeczpospolitej”, “Parkiecie”, “Pulsie Biznesu” oraz tygodnikach (m.in. we “Wprost”, w “Polityce”, “Newsweeku”, “Przekroju”). Dodatkowo w czterech miastach, w których HSBC ma oddziały (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław), zawisną reklamy outdoorowe (billboardy 12×3 i 12×4 i siatki wielkoformatowe w okolicach oddziałów).

Adaptacje reklam wykonała agencja JWT, a planowaniem i zakupem mediów zajęło się Mindshare Polska.

Działania wizerunkowe bank HSBC będzie kontynuował w przyszłym roku. HSBC ma największą pod względem zasięgu geograficznego sieć oddziałów na świecie – w 86 krajach obsługuje 125 mln klientów (drugi pod względem zasięgu globalnego jest Citibank). W ub.r. HSBC Polska przeprowadził dwie większe kampanie reklamowe – jedna dotyczyła oferty dla zamożnych klientów HSBC Premier, a druga – bankowości korporacyjnej. Do końca br. w Polsce bank chce obsługiwać 5 tys. klientów HSBC Premier (próg wejścia to ulokowanie 150 tys. zł lub miesięczne wpływy w wysokości 12 tys. zł netto).

Niedawno HSBC ogłosił, że nie zamierza rozwijać w Polsce bankowości dla klientów indywidualnych (consumer banking), a portfel kredytów (wartość pożyczek wyniosła 1 mld zł; kredyty w HSBC wzięło ok. 330 tys. klientów) sprzedał Alior Bankowi. (MB)