Kraj

Ruch odchodzi od struktury z czasów PRL-u

Ruch, spółka zajmująca się głównie kolportażem prasy, realizuje właśnie proces restrukturyzacji, którego głównym celem jest spłaszczenie i uproszczenie struktury organizacyjnej....

Ruch, spółka zajmująca się głównie kolportażem prasy, realizuje właśnie proces restrukturyzacji, którego głównym celem jest spłaszczenie i uproszczenie struktury organizacyjnej. Konieczność obecnie przeprowadzanych w firmie działań wynika z wieloletnich zaniechań reorganizacji struktury i funkcjonowania.

Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, dotychczasowa trzyszczeblowa, sięgająca czasów peerelowskiej gospodarki anachroniczna organizacja Ruchu powoduje, że trudno skutecznie konkurować z firmami młodszymi, lepiej zorganizowanymi, których koszty działalności są zdecydowanie mniejsze.

Od września zamiast dotychczasowych oddziałów wprowadzono 14 regionów sprzedaży. Są to jednostki organizacyjne działające na rzecz spółki. Nazwy regionów sprzedaży zostały ujednolicone i brzmią podobnie, np. Ruch SA w Warszawie Dolnośląski Region Sprzedaży z siedzibą we Wrocławiu. Kolejne regiony to: Kujawsko-Pomorski (siedziba – Bydgoszcz), Lubelski (Lublin), Lubuski (Zielona Góra), Łódzki (Łódź), Małopolski (Kraków), Mazowiecki (Warszawa), Podkarpacki (Rzeszów), Podlaski (Białystok), Pomorski (Gdańsk), Śląski (Katowice), Świętokrzyski (Kielce), Wielkopolski (Poznań), Zachodniopomorski (Szczecin).

Zakres działania regionów pokrywa się w większości przypadków z granicami województw, z wyjątkiem: Regionu Dolnośląskiego łączącego woj. dolnośląskie i opolskie, Regionu Pomorskiego obejmującego woj. pomorskie i warmińsko-mazurskie, Świętokrzyskiego działającego na terenie woj. świętokrzyskiego i sześciu powiatów woj. mazowieckiego (radomskiego, Radomia, przysuskiego, zwoleńskiego, lipskiego, szydłowieckiego) oraz Regionu Mazowieckiego obsługującego woj. mazowieckie (bez wymienionych wyżej sześciu powiatów).

Regiony sprzedaży realizują swoje zadania poprzez komórki organizacyjne, punkty sieci sprzedaży i hurtownie oraz biura obsługi klienta. Struktura organizacyjna każdego regionu oparta jest na: działach, samodzielnych stanowiskach pracy, ekspedycjach oraz zwrotowniach prasy.

Likwidacja jednego szczebla zarządzania spłaszczy strukturę organizacyjną spółki, pozwalając z jednej strony na racjonalne obniżenie kosztów, z drugiej zaś umożliwiając efektywniejsze nią zarządzanie.

Priorytety przeprowadzanej modernizacji to: ograniczenie kosztów handlowych, restrukturyzacja zatrudnienia, jak również konsolidacja poszczególnych jednostek organizacyjnych. (BG)