Przetargi

TVP chce zbadać skuteczność product placementu w swoich serialach

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej szuka w drodze przetargu (o planach tych pisaliśmy w DS "MMP" z 14 sierpnia br.) instytutu,...

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej szuka w drodze przetargu (o planach tych pisaliśmy w DS “MMP” z 14 sierpnia br.) instytutu, który zbada parametry skutecznego sponsoringu użyczeniowego (czyli product placement) na podstawie wybranych seriali TVP. Celem badania jest wykazanie wpływu sposobu realizacji product placementu w wybranych serialach TVP na jego percepcję i skuteczność. Chodzi m.in. o zbadanie tego, jak zauważane są wprowadzone do serialu produkt lub marka, jaki wizerunek ma sponsorowana marka oraz w jaki sposób sponsoring użyczeniowy wpływa na intencję zakupu danego produktu czy marki.

Badaniu mają zostać poddane dwa popularne seriale TVP, których tytułów nie ujawniono, oraz wykorzystany w nich product placement. Przetarg trwa do połowy września br., a wyłoniony w nim instytut będzie pracował dla BR TVP przez miesiąc. (BG)