Przetargi

Grupa Żywiec skonsoliduje obsługę w jednym domu mediowym

Grupa Żywiec rozpoczęła procedury przetargowe na obsługę budżetu mediowego. Przy koordynacji konkursu będzie współpracować z Instytutem Audytu Mediowego. W efekcie...

Grupa Żywiec rozpoczęła procedury przetargowe na obsługę budżetu mediowego. Przy koordynacji konkursu będzie współpracować z Instytutem Audytu Mediowego. W efekcie przetargu budżet mediowy browaru zostanie skonsolidowany w jednej agencji. Dotychczas obsługa była rozdzielona między ZenithOptimedia i Media Concept (outdoor).

Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec, przekazał, że browar nie komentuje powodów rozpisania przetargu. Nie wiadomo także, czy dotychczasowi partnerzy mediowi zostaną do niego zaproszeni.

Przypomnijmy, że ZenithOptimedia pracuje dla Grupy Żywiec od 2005 roku – wygrała wówczas obsługę marketera we wszystkich mediach poza OOH. Rok wcześniej Media Concept zarządzany wówczas przez Tomasza Kawkę zwyciężył w przetargu na planowanie i zakup outdooru. Brand & Media OMD (obecnie Macroscope OMD), który przed przejęciem obsługi przez ZOG pracował dla Żywca, nie był wówczas zaproszony do konkursu.

Według danych Expert Monitora Grupa Żywiec w ub.r. wydała na reklamę 142,8 mln zł, a w pierwszej połowie tego roku 76,1 mln zł. Na telewizję przeznaczono odpowiednio 118,1 mln zł i 47,2 mln zł, outdoor – 5,6 mln zł i 9,9 mln zł, kino – 10,1 mln zł i 15,6 mln zł, internet – 5,0 mln zł i 1,3 mln zł, radio – 1,1 mln zł i 0,2 mln zł, gazety – 1,7 mln zł i 1,0 mln zł, magazyny – 1,2 mln zł i 0,7 mln zł. (JD, JN)