Zagranica

Niemcy zaostrzają przepisy o ochronie danych osobowych

Niemcy wprowadzą bardziej restrykcyjną niż dotychczas ochronę danych osobowych. Nowe prawo, które wchodzi w życie 1 września br., zakłada wymóg...

Niemcy wprowadzą bardziej restrykcyjną niż dotychczas ochronę danych osobowych. Nowe prawo, które wchodzi w życie 1 września br., zakłada wymóg uzyskania jednoznacznej zgody wyrażonej przez konsumenta na otrzymywanie przesyłek reklamowych. Wyjątkami są sytuacje, w których między firmą a konsumentem istnieją już relacje biznesowe lub na kopercie z przesyłką reklamową zaznaczone zostanie, skąd pochodzą dane osobowe, jeżeli zostały one pozyskane od zewnętrznego dostawcy. Zasada ta nie dotyczy: marketingu BtoB, akcji charytatywnych i politycznych. Według analityków zmiany regulacji ochrony danych wpłyną na biznes największych dostawców baz danych, takich jak Schober czy Bertelsmann. Nowe przepisy wejdą w życie po okresie przejściowym, który potrwa do 31 sierpnia 2012 r. (“BrandRepublic”)