Kraj

FM Bank skupi się na finansowaniu małych firm, Wojtuszko pokieruje marketingiem

Komisja Nadzoru Finansowego zgodziła się na uruchomienie na polskim rynku nowego banku. FM Bank ma być instytucją skoncentrowaną na finansowaniu...

Komisja Nadzoru Finansowego zgodziła się na uruchomienie na polskim rynku nowego banku. FM Bank ma być instytucją skoncentrowaną na finansowaniu rozwoju mikro i małych firm zatrudniających do 10 osób z przychodami nieprzekraczającymi 2 mln euro rocznie.

Udziałowcami nowego banku są fundusz private equity Abris Capital Partners (właściciel Funduszu Mikro), International Finance Corporation – organizacja członkowska Grupy Banku Światowego, oraz Piotr Stępniak, były prezes zarządu Getin Holding, wcześniej wiceprezes Lukas Banku.

Kandydatem na stanowisko prezesa banku jest Henryk Pietraszkiewicz, do marca ub.r. wiceprezes Noble Banku. Pierwszym wiceprezesem FM Banku została zaś Magdalena Dulczewska, obecnie chief executive officer w Funduszu Mikro.

Szefem departamentu marketingu nowej instytucji zostanie Małgorzata Wojtuszko, która obecnie pełni obowiązki dyrektora marketingu Funduszu Mikro. Planowana jest rozbudowa struktur marketingowych. Niewykluczone jest również przeprowadzenie przetargów na obsługę reklamową i mediową. Fundusz Mikro nie współpracował bowiem na stałe z agencjami. Decyzje w tych sprawach oraz odnośnie do dalszej strategii marketingowej startującego przedsięwzięcia zapadną po uzyskaniu od KNF licencji operacyjnej.

W pierwszym roku działalności FM Bank planuje zdobycie ponad 40 tys. klientów. Do końca br. sieć placówek banku będzie liczyć 62 oddziały, które początkowo będą funkcjonować na bazie dotychczasowych placówek Funduszu Mikro. – W FM Banku to mikro i mali przedsiębiorcy będą najważniejsi. Docelowo chcemy być ich bankiem, oferować im pakiet produktów i usług na konkurencyjnych warunkach. Klientów detalicznych będziemy obsługiwać w węższym zakresie, oferując im przede wszystkim konkurencyjnie oprocentowane lokaty – mówi Henryk Pietraszkiewicz.

Fundusz Mikro założony w 1994 roku przez Polsko-Amerykański Fundusz Przedsiębiorczości ma obecnie 42 oddziały na terenie Polski i obsługuje 16,5 tys. klientów. Jego prezesem jest Krzysztof Jaczewski. (BG)