Zagranica

SZWAJCARSKIE STOWARZYSZENIE TURYSTYKI ADAPTUJE ANGIELSKIE SLOGANY

Szwajcarski Narodowy Zarząd Turystyki wspólnie z Regionalnym Stowarzyszeniem Turystyki zdecydowały się na wykorzystanie anglojęzycznej terminologii do akcji promujących Szwajcarię. W...

Szwajcarski Narodowy Zarząd Turystyki wspólnie z Regionalnym Stowarzyszeniem Turystyki zdecydowały się na wykorzystanie anglojęzycznej terminologii do akcji promujących Szwajcarię. W materiałach reklamowych Zurych będzie znany jako “Downtown Switzerland”, a dolina Jura jako “Watch Valley”. Andre Rothenbuehler, koordynator turystyki w Jurze, jest przekonany, że nowe nazewnictwo nie zaszkodzi kulturowej tożsamości tego regionu. Przedstawiciele agencji reklamowej Koper Kommunikation nie zgadzają się z pojawiającymi się zarzutami środowisk lokalnych, dotyczącymi zmian nazw, argumentując, że są one uderzające, wiarygodne i nowoczesne. Okazuje się ponadto, że ponad 80 proc. turystów odwiedzających Zurych nie mówi po niemiecku. “Bardzo istotne było znalezienie marki, która mogła przyciągnąć zagranicznych turystów oraz podkreślić tożsamość i wartość oferowanego produktu turystycznego” – mówi Christian Sutter, pomysłodawca sloganu “Downtown Switzerland”.