Rada Reklamy rozpoczyna postępowanie dotyczące aktualnej kampanii reklamowej napoju energetycznego Burn należącego do koncernu Coca-Cola. Chodzi o kampanię pod hasłem “NRUB usypia Polskę”. Mowa w niej o tajemniczej, fikcyjnej chorobie – Nagłej Reakcji Usypiania Bezwarunkowego (NRUB).
Skarżący reklamę konsumenci twierdzą, że “straszy wyimaginowaną chorobą”. Rada Reklamy jest obecnie na etapie zbierania dokumentów związanych z zaskarżoną kampanią i ustalania, o jakie reklamy dokładnie chodzi (w prasie, internecie itp.). Po ich skompletowaniu, najwcześniej za kilka tygodni, zwróci się do reklamodawcy z prośbą o komentarz w kwestii spornej reklamy Burna. Następnie Rada Reklamy zajmie stanowisko w związku z zaskarżoną reklamą.
W aktualnej kampanii napój Burn promowany jest jako antidotum na nietypowe schorzenie. Za jej kreację odpowiada agencja reklamowa Publicis. (BG)