Zagranica

Federal Trade Commision chce nowych regulacji dotyczących marketingu wirusowego

W Stanach Zjednoczonych Federal Trade Commision (FTC) chce wprowadzić nowe regulacje dotyczące marketingu wirusowego. Komunikacja wirusowa, w tym działania WoM,...

W Stanach Zjednoczonych Federal Trade Commision (FTC) chce wprowadzić nowe regulacje dotyczące marketingu wirusowego. Komunikacja wirusowa, w tym działania WoM, są coraz popularniejszym elementem strategii marek. FTC chce m.in., by zarówno firmy, które rozsyłają próbki swoich produktów bloggerom i innym użytkownikom mediów społecznościowych, jak i odbiorcy, którzy włączają się w komunikację rynkową tych produktów, ponosili odpowiedzialność za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o brandzie. Zdaniem Richarda O’Briena, wiceprezesa American Association of Advertising Agencies, propozycje FTC zostały wysunięte zbyt wcześnie jak na tak młodą branżę reklamową, a efektem nowych regulacji może być ostudzenie dynamiki rynku komunikacji związanej z działaniami wirusowymi.

Word of Mouth Marketing Association podało, że marketing związany z mediami społecznościowymi to rynek wart w USA 1,4 mld dol. (2007 r.), a prognozy mówią o wzroście do poziomu 3,7 mld dol. w 2011 r. (“WARC”)