Zagranica

Martin Sorrell w Cannes: kryzys trwale zmieni media

Na konferencji zorganizowanej przy okazji targów MIPTV Martin Sorrell, CEO grupy reklamowej WPP Group, powiedział, że obecny kryzys ekonomiczny trwale...

Na konferencji zorganizowanej przy okazji targów MIPTV Martin Sorrell, CEO grupy reklamowej WPP Group, powiedział, że obecny kryzys ekonomiczny trwale wpłynie na światowy rynek mediowy.

Jego zdaniem zdecydowanie najlepiej radzi sobie z kryzysem chiński rynek mediowy i dość stabilna jest sytuacja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Z największą uwagą należy przyglądać się krajom BRIC: Brazylii, Rosji, Indiom i Chinom. Tam Sorrell upatruje główny obszar rozwoju rynku mediów i reklamy.

– Kryzys przyspieszy proces rozwoju nowych mediów. Nie oznacza to jednak końca tradycyjnej telewizji free-to-air, a nawet rynku dzienników, choć być może już niebawem będziemy czytać głównie dzienniki na nośnikach elektronicznych – przekonywał szef WPP.

W jego przekonaniu recesja pokazuje kierunki zmian. – Model produkcyjny jest zbyt kosztowny i musi się zmienić. To dotyczy i producentów kontentu, i agencji reklamowych – mówił Sorrell.

Przypomniał, że jego grupa w każdym roku obsługuje budżety mediowe wartości 60-70 mld dol., a coraz większa część tej sumy to wydatki na nowe media. – Coraz chętniej będą używane takie narzędzia jak branded content czy product placement – uważa Sorrell.

Zmieniać się też będzie sposób dystrybucji mediów. – Model subskrypcji będzie zdecydowanie ważniejszy. I to jest jedno z głównych wyzwań dla producentów kontentu i agencji, podmiotów, które będą pracowały wspólnie nad tym, jak zbudować, uatrakcyjnić kontent na potrzeby nowych platform mediowych – przekonywał szef WPP Group w Cannes. (PM)