Kraj

FIRMA ADVERTIRE PROPONUJE REKLAMĘ NA KOŁACH AUTOBUSÓW

Nowatorski pomysł wykorzystania kół autobusów jako nośnika reklamy po raz pierwszy ma zostać zrealizowany w Polsce. Ma się tym zająć...

Nowatorski pomysł wykorzystania kół autobusów jako nośnika reklamy po raz pierwszy ma zostać zrealizowany w Polsce. Ma się tym zająć firma Advertire Poland Sp. z o.o., która nabyła prawa do wykorzystania i dystrybucji systemu reklamy o nazwie ProCap. Autorem pomysłu jest holenderska firma Logo Motive System, od której Advertire nabyła prawo do dystrybucji nośnika na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. Polska ma być pierwszym krajem na świecie, w którym na kołach środków komunikacji miejskiej znajdą się specjalne postery. W dalszej kolejności kampanie tego typu pojawią się w Hiszpanii, Portugalii, Brazylii i Ameryce Północnej. W Polsce kampanie początkowo mają być zorganizowane: w Trójmieście, Szczecinie, Bydgoszczy, Białymstoku, Poznaniu, Warszawie, Łodzi, we Wrocławiu, w Lublinie, Krakowie i na terenie aglomeracji katowickiej. Reklamy na autobusowych kołach nie kręcą się wraz z nimi, ale są statyczne. Można więc odczytać ich treść nawet w czasie ruchu pojazdu. Kampanie mogą być prowadzone w okresach jedno- lub dwutygodniowych oraz miesięcznych. Przy zamówieniach ekspozycji reklam na powyżej 200 autobusach wyprodukowanie layoutów reklamowych jest wliczone w cenę usługi. Na obecnym etapie odbywają się prezentacje systemu dla potencjalnych klientów. “Braliśmy udział w prezentacji Advertire. Zastanawiamy się obecnie nad wykorzystaniem tej formy reklamy dla przyszłych kampanii Coca-Coli” – mówi Monika Dukaczewska, media manager w domu mediowym Starcom. Pierwsza kampania na kołach autobusów pojawi się prawdopodobnie dopiero w październiku br. Jednym z założycieli spółki Advertire jest Emiliano Castagna, wcześniej pracujący dla firm reklamy zewnętrznej ARZ Galicja i IdeaPiu’ Mapp. (TK)